Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace obsahu rapových textů v USA a České republice
Beránek, Antonín ; Halada, Andrej (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním obsahu jedenácti textů trapové hudby z USA a jedenácti textů z České republiky. Cílem práce je zjistit, v jakých tématech se texty z obou zemí liší. V bakalářské práci vycházím z hypotézy, že působením rozdílných sociokulturních vlivů v USA a České republice se bude obsah textů nejposlouchanějších trapových skladeb lišit. Práce se zabývá vymezením základních pojmů, které se k tématu vážou, historií a vývojem žánru v obou zemích, a popisuje sociokulturní pozadí, které vznik rapu a jeho subžánr trap ovlivnilo. Teoretická část se také zabývá rapovým publikem, snaží se definovat jeho odlišnosti od většiny populace a může tak poskytnout lepší představu o propojení žánru a jeho fanoušků. Další klíčové téma práce se zabývá streamovacími službami, převážně serverem YouTube, který byl použit k účelům výzkumu. Empirická část práce se za pomoci kvalitativní obsahové analýzy snaží odpovědět na následující výzkumné otázky: Jak se liší četnost témat obsažených v nejposlouchanějších skladbách z USA a ČR? Jsou původní témata trapové hudby v USA častěji zastoupena než v ČR? Jaké by mohly být důvody pro odlišnosti v zastoupení jednotlivých témat? Závěr práce odpovídá i na hypotézu položenou na začátku bakalářské práce.
Popular music as motivating element and means of acquiring listening skills in English language teaching at B1 level
Krajňáková, Jana ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím hudby a písní ve vyučování anglického jazyka na úrovni B1. Jejím cílem je analýza hudebních aktivit prezentovaných v různých zdrojích, vytvoření dalších hudebních aktivit, jejich pilotáž v praxi a následná evaluace. Práce je rozdělena do pěti kapitol. Teoretická část se věnuje poslechové dovednosti, jejímu vztahu k ostatním jazykovým dovednostem, její definici, jejími principy, přístupy k výuce jazykových dovedností a zdroji poslechových aktivit. Dále podává popis jazykových dovedností na úrovni B1 a uvádí důvody proč používat písně k rozvoji poslechových dovedností. V poslední části představuje alternatívní použití hudby a písní a klasifikaci hudebních aktivit. Praktická část zahrnuje analýzu hudebních aktivit ze třech různých učebnic pro středně pokročilou úroveň a porovnává je s hudebními aktivitami z jiných zdrojů. Výzkum se zaoberá aplikaci vybraných hudebních aktivit v praxi, a jak je studenti vnímají. Klíčová slova: Poslechová dovednost,hudební aktivita, motivace, poslech písní, texty písní
Slovní zásoba současných populárních písní
d' Almeida, Annamária ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Tato bakalářská práce, na základě porovnávání výsledků žebříčků hitparád za rok 2016, analyzuje slovní zásobu českých písní populárních v roce 2016, a to konkrétně tvorbu autora Ondřeje Ládka. Tato práce zkoumá vrstvy slovní zásoby, popisuje významovou stránku slov na základě analýzy dvaceti vybraných textů kapel Slza a Xindl X a zkoumá tyto texty z hlediska frazeologie. Okrajově se v práci pracuje i s literárně teoretickými pojmy z oblasti versologie. Závěrem práce srovnává rozdíly v tvorbě Ondřeje Ládka v závislosti na projektu, pro který tvoří. Výsledky této práce nám částečně umožňují více poznat současnou pop kulturu a způsob jakým tvoří jeden z nejhranějších současných českých autorů.
Popular music as motivating element and means of acquiring listening skills in English language teaching at B1 level
Krajňáková, Jana ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím hudby a písní ve vyučování anglického jazyka na úrovni B1. Jejím cílem je analýza hudebních aktivit prezentovaných v různých zdrojích, vytvoření dalších hudebních aktivit, jejich pilotáž v praxi a následná evaluace. Práce je rozdělena do pěti kapitol. Teoretická část se věnuje poslechové dovednosti, jejímu vztahu k ostatním jazykovým dovednostem, její definici, jejími principy, přístupy k výuce jazykových dovedností a zdroji poslechových aktivit. Dále podává popis jazykových dovedností na úrovni B1 a uvádí důvody proč používat písně k rozvoji poslechových dovedností. V poslední části představuje alternatívní použití hudby a písní a klasifikaci hudebních aktivit. Praktická část zahrnuje analýzu hudebních aktivit ze třech různých učebnic pro středně pokročilou úroveň a porovnává je s hudebními aktivitami z jiných zdrojů. Výzkum se zaoberá aplikaci vybraných hudebních aktivit v praxi, a jak je studenti vnímají. Klíčová slova: Poslechová dovednost,hudební aktivita, motivace, poslech písní, texty písní

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.